۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۷۱۵۸
آیت الله اعرافی در اجلاسیه اساتید حوزه:

حوزه باید آماده ایفای نقش های مهم تر شود | اهل جناح بازی نیستیم

حوزه باید آماده ایفای نقش های مهم تر شود | اهل جناح بازی نیستیم
آیت الله اعرافی ساحت حوزه های علمیه و روحانیت را بدور از مسائل جناحی دانست و تاکید کرد که حوزه در مسیر ولایت و مرجعیت گام برمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که با موضوع حوزه و گام دوم انقلاب در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه جامع ترین تصاویر و تعریف از رسول اکرم(ص) در نهج البلاغه است، گفت: ابعاد مختلف رسالت پیامبر(ص) و زندگی خانوادگی و فردی پیامبر(ص) به زیبایی در نهج البلاغه تصویر شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) گشاینده درهای رحمت و ابواب حکمت و معرفت است، عنوان کرد: درهای تمدن و انسان سازی بدون وجود پیامبر هرگز به روی بشریت گشوده نمی شد.

وی جامعه استادان حوزه علمیه را پیشگامان ابلاغ معارف الهی به جهانیان دانست و افزود: اساتید و طلاب باید سنت و پیام پیامبر(ص) را احیا و عرصه جهان را اماده شنیدن آن سازند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مدیریت حوزه علمیه در پرتو ارشادات رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام و شورای عالی حوزه تلاش خود برای بالندگی حوزه علمیه را استمرار می بخشد، اظهار داشت: علی رغم همه کمبود ها با تلاش مجدانه و پیوسته در جهت اعتلای حوزه گام های اساسی برداشته ایم.

مدیر حوزه های علمیه کشور ابراز کرد: مدیریت حوزه علمیه در مسیر اعتلای حوزه های علمیه مدیریت آماده و نیازمند پذیرش ایده های فضلاست.

وی با اشاره به اینکه فقه همچنان به عنوان دستگاه اجتهادی و پیشران حوزه محسوب می شود، گفت: در کلاس های فقه معاصر با حضور جمع زیادی از اساتید به مسایل جدید فقهی پرداخته می شود.

آیت الله اعرافی افزود: سنت حوزه های علمیه در جهت انتخاب گری طلاب باید حفط شود و با این حال باید برای سایر شرایط  رشد طلاب نیز مدنظر قرار داده شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور به شرایط سخت معیشتی طلاب اشاره و بیان کرد: پیرو بزرگانی هستیم که با تمام سختی ها در این راه مجاهدت کرده اند.

وی با بیان اینکه جایگاه علمی حوزه علمیه باید درخشان تر از گذشته باشد، عنوان کرد: سطوح عالی و خارج حوزه علمیه باید آماده ایفای نقش های مهم تر باشد و به تولید علم و اندیشه بپردازد.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: فقه، کلام و حدیث نیازمند پیشرفت و تعالی روز افزون هستند تا به پرسش های نو پاسخ دهند.

مدیر حوزه های علمیه کشور حوزه علمیه عنوان کرد: حوزه با تمام وجود باید در کنار محرومان قرار بگیرد و در مبارزه با فساد و تبعیض پیشگام باشد.

وی حوزه مستقل را اهل نقد و مطالبه و پاسخگوی نیازها دانست و افزود: نگاه حوزه علمیه معطوف به حل مسائل جهان است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه حوزه علمیه با پیروی از ولایت و مرجعیت گام برمی دارد، گفت: حوزه علمیه اهل جناح بازی نیست، اما اهل گفت وگو و نقد سازنده است./1350/ج

ارسال نظرات